Aperçu des sections

  • Section 1

    الاهداف: • استيعاب الاسس البيداغوجية والديداكتيكية للالعاب الرياضية والتربوية • القدرة على تخطيط وتنفيذ حصص تعتمد على الالعاب • تحليل الاداء التعليمي • تقويم العملية التعليمية عبر ادوات متنوعة للالعاب Course Objectives: • To understand the pedagogical and didactic foundations of sports and educational games. • To develop the ability to plan and implement learning sessions based on games. • To analyze teaching performance. • To evaluate the teaching-learning process using diverse game-based assessment tools.
    • Section 2

      المحتوى  المحاضرة 1: المدخل البيداغوجي والديداكتيكي للأنشطة البدنية والرياضية  المحاضرة 2: النماذج الديداكتيكية لتعليم الألعاب في الأنشطة الجماعية والفردية  المحاضرة 3: تصميم الوضعيات التعليمية للألعاب في الأنشطة الفردية والجماعية  المحاضرة 4: البيداغوجيا الفارقة وتدريس الألعاب الفردية والجماعية  المحاضرة 5: تعليمية الألعاب وتنمية أبعاد الشخصية  المحاضرة 5: تعليمية الألعاب وتنمية أبعاد الشخصية  المحاضرة 6: تعليم الألعاب في خدمة الابتكار والإبداع  المحاضرة 7: القضايا الحديثة في تعليم الألعاب الرياضية  المحاضرة 8: تحديات المعلم الذكي والمثلث الديداكتيكي في تعليم الألعاب الرياضية
      • Section 3

        Course Content:

        1.    Lecture 1: Pedagogical and Didactic Introduction to Physical and Sports Activities

        2.    Lecture 2: Didactic Models for Teaching Games in Individual and Team Sports

        3.    Lecture 3: Designing Educational Situations for Games in Individual and Group Activities

        4.    Lecture 4: Differentiated Pedagogy and Teaching Individual and Group Games

        5.    Lecture 5: Didactics of Games and Personality Development

        6.    Lecture 6: Teaching Games in the Service of Innovation and Creativity

        7.    Lecture 7: Contemporary Issues in Game-Based Sports Education

        8.    Lecture 8: Challenges of the Smart Teacher and the Didactic Triangle in Sports Games Education