Aperçu des sections
- Généralités
- Section 1
Section 1
الاهداف: • استيعاب الاسس البيداغوجية والديداكتيكية للالعاب الرياضية والتربوية • القدرة على تخطيط وتنفيذ حصص تعتمد على الالعاب • تحليل الاداء التعليمي • تقويم العملية التعليمية عبر ادوات متنوعة للالعاب Course Objectives: • To understand the pedagogical and didactic foundations of sports and educational games. • To develop the ability to plan and implement learning sessions based on games. • To analyze teaching performance. • To evaluate the teaching-learning process using diverse game-based assessment tools. - Section 2
Section 2
المحتوى المحاضرة 1: المدخل البيداغوجي والديداكتيكي للأنشطة البدنية والرياضية المحاضرة 2: النماذج الديداكتيكية لتعليم الألعاب في الأنشطة الجماعية والفردية المحاضرة 3: تصميم الوضعيات التعليمية للألعاب في الأنشطة الفردية والجماعية المحاضرة 4: البيداغوجيا الفارقة وتدريس الألعاب الفردية والجماعية المحاضرة 5: تعليمية الألعاب وتنمية أبعاد الشخصية المحاضرة 5: تعليمية الألعاب وتنمية أبعاد الشخصية المحاضرة 6: تعليم الألعاب في خدمة الابتكار والإبداع المحاضرة 7: القضايا الحديثة في تعليم الألعاب الرياضية المحاضرة 8: تحديات المعلم الذكي والمثلث الديداكتيكي في تعليم الألعاب الرياضية - Section 3
Section 3
Course Content:
1. Lecture 1: Pedagogical and Didactic Introduction to Physical and Sports Activities
2. Lecture 2: Didactic Models for Teaching Games in Individual and Team Sports
3. Lecture 3: Designing Educational Situations for Games in Individual and Group Activities
4. Lecture 4: Differentiated Pedagogy and Teaching Individual and Group Games
5. Lecture 5: Didactics of Games and Personality Development
6. Lecture 6: Teaching Games in the Service of Innovation and Creativity
7. Lecture 7: Contemporary Issues in Game-Based Sports Education
8. Lecture 8: Challenges of the Smart Teacher and the Didactic Triangle in Sports Games Education
- Section 4
- Section 5
- Section 6